Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Nejcennější značky v roce 2017

10. 3. 2017

Nejcennější značky v roce 2017

Nejcennější značkou je Google s odhadovanou hodnotou 109,470 miliardy amerických dolarů. Sesadila tak loňského vítěze – značku Apple. Vyplývá to z nejnovějšího žebříčku sestavovaného společností Brand Finance.

Apple se sice propadla jen o jednu příčku na hodnotu 107,141 miliardy dolarů, během roku ale ztratila nejvíce ze všech – 27 %. Firma se nyní musí vypořádat se svými konkurenty na trhu smartphonů, jejichž řady se vedle už tradičního Samsungu rozšířily i o asijskou značku Huawei či OnePlus. Googlu naopak pomohlo i to, že se stala součástí holdingu Alphabet.

Největší podíl v první dvacítce mají severoamerické společnosti.

Asijské velmoci Japonsko a Čína jsou zastoupeny značkami Toyota a NTT Group, China Mobile, China Construction Ba, ICBC.

Evropa se do první dvacítky probojovala značkami Shell, BMW či T (Deutsche Telekom).

Pořadí (v závorce v roce 2016) a název firmy

Hodnota v miliardách USD

1. (2.) Google

109,470

2. (1.) Apple

107,141

3. (3.) Amazon.com

106,396

4. (6.) AT&T

87,016

5. (4.) Microsoft

76,285

6. (7.) Samsung Group

66,219

7. (5.) Verizon

65,875

8. (8.) Walmart

62,211

9. (17.) Facebook

61,998

10. (13.) ICBC

47,832

11. (9.) China Mobile

46,734

12. (11.) Toyota

46,255

13. (10.) Wells Fargo

41,618

14. (14.) China Construction Bank

41,337

15. (22.) NTT Group

40,542

16. (12.) McDonald´s

38,966

17. (15.) BMW

37,124

18. (23.) Shell

36,783

19. (18.) T (Deutsche Telekom)

36,433

20. (21.) IBM

36,112